2013. január 6., vasárnap

Molnár Máté: János vitéz


Máté (jobb oldalon)
nemcsak tököt, rímeket is sikerrel farag.


Az egyik magyarórán házi feladatnak a
János vitéz átirata volt feladva.

Íme egy remek alkotás
Molnár Máté tollából:


Kedves gazdám nékem,
Az nyájnak eltűnését biz én elmesélem
Mikor a birkáit legeltettem éppen,
Egyszercsak megjelent Iluskám a képben.

Oly szépen ragyogott két szeme világa,
Elmélyültem menten a csodálásába,
Rendben is lett volna minden mivélünk,
Ha gonosz mostohája nem állt volna közébünk.

Megérkezett bizony a gonosz banyája,
Mer Iluskát tőlem végveszélyben látta,
Pörlekedett bőszen, szegény Iluskával,
Míg megfenyegettem egy jó husáng fával.

Iluskám hálás volt hogy így megmentettem,
Undok mostoháját messzire kergettem,
Mikor végre ketten lettünk megint,
Iluskám aggódva a mező felé int.

Hol a nyájad Jancsi, amire vigyáznod kell,
Hiába hívod már egyikük sem felel,
Így esett gazduram ez a szörnyű eset,
Hogy a gyönyörű nyáj a ködbe veszett.

 

Hová lett az összes birka, fogalmam sincsen,
De ha Iluskámra gondolok, nem sajnálom mégsem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése