2013. március 28., csütörtök

Párbeszéd önmagunkkal

Pamela E. Butler könyve de, írt Magabiztosság a nőknek címmel is könyvet, amelyben szerepel az "erő lépcsőfokai" használata. A módszerrel erőt meríthetünk akkor is, amikor padlón vagyunk, tehetetlennek vagy mérgesnek érezzük magunkat. A magabiztossághoz vezető út az egészséges önértékelés, amit már kisgyermekkorban meg kell alapozni, 5:1 arányban kell lennie a pozitív megerősítésnek a negatív kritikával szemben.


1. Lépcsőfok-én közlés
 Használj én-közlést. Fejezd ki egyértelműen, mit érzel és mondd el, mit szeretnél megváltoztatni. Nézz a másik fél szemébe, amikor hozzá beszélsz.
"Feldühít, hogy rólam másolsz. Szeretném, ha önállóan dolgoznál."
2. Lépcsőfok-megerősítés
Nyomatékosítsd az én-közlésedet.
"Azt mondtam, feldühít, hogy másolod a munkámat. Komolyan beszélek!"
3.Lépcsőfok-következmények tisztázása
Fogalmazd meg újból az én-közlést és mondd meg, mit fogsz tenni, ha a másik nem hagyja abba ezt a viselkedést. Csak olyan következményt fogalmazz meg, amelyet meg is tudsz csinálni.
"Azt mondtam, feldühít, hogy másolod a munkámat. Azt akarom, hogy önállóan dolgozz.
Ha még egyszer másolsz rólam, szólni fogok a tanárnak. Komolyan mondom!"
4. Lépcsőfok-véghezvitel
Ismételd meg, amit mondtál, és vidd véghez, amit ígértél.
"Kértelek, hogy ne másold a munkám. Mondtam, hogy szólni fogok a tanárnak. Ezt most meg is fogom tenni."

Feladat indulatkezelési problémák megoldására: 6 éves kortól
 Rajzolj egy pajzsot, amely megvéd téged. Olyan dolgokat rajzolj rá, amiktől jókedvű leszel, és biztonságban érzed magad. A pajzsod lehet régimódi, modern,vagy akár jövőbeli is. Rárajzolhatsz mindenféle spéci dolgot, szavakat is írhatsz rá. Ha kész színezd ki! Magyarázd el, hogy működik, és hogyan véd meg téged.
 forrás

 Könyvajánló   Jósa Judit: Festett mesék
                       Elfelejtett lények boltja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése