2013. június 26., szerda

Londonban jártunk

Június 16-án Pozsonyi Istvánné angol tanárnő szervezésében útnak indultunk Albertirsáról, a Challange Utazási Iroda gyönyörű, Mercedes buszával, 21 diákkal, felfedezni azt az országot, amelynek nyelvét az egész világon beszélik.
Először rövid városnézést tettünk Brüsszelben, majd felkészültünk a La Manche csatornán való áthajózásra. A doveri kikötést követően az iskolai tanulmányokból ismert látványosságok egycsapásra valósággá váltak. Meglátogattuk a Canterbury katedrálist Anglia egyik legrégebbi és leghíresebb keresztény központját, építészeti műemlékét, amely 1988 óta a kulturális Világörökség része. A Kent megyében található Leeds Kastéllyal és csodálatos parkjával ismerkedtünk meg. A kastély körül a középkorban alakították ki a parkot azért, hogy a látogatók számára kihangsúlyozzák az épület királyi státuszát. A park területe több mint 200 hektár, található benne madárház, és egy labirintus is, amelyet mindannyian kipróbáltunk. Megérkeztünk Londonba, ahol mindenki elhelyezkedett a befogadó családoknál a következő négy napra. London az Egyesült Királyság és azon belül Anglia fővárosa, a Temze folyó két partján terül el, először a 135m magas London Eye-ról csodálhattuk meg. A következő napokban a legfontosabb nevezetességeivel ismerkedtünk: Buckingham-palota, St.James's Park, Piccadilly Circus, Trafalgar tér, St. Paul's Cathedral, Globe Színház, Tower Bridge, Westminster-apátság, Tower of London, ahol a koronázási ékszerekben gyönyörködtünk. Belátogattunk a British Múzeumba, ahol a múmiákat és az 1802 óta itt őrzött, a hieroglifák megfejtésében szerepet játszó rosette-i követ láthattuk. A Természettudományi Múzeumban (Natural History Museum) a dinoszaurusz-kiállítás és az életnagyságú kék bálna modell volt a legérdekesebb. A Nemzeti Galéria (National Gallery): a világ egyik leggazdagabb képtárai közé tartozik, ahol láthattunk többek között Raffaello, Botticelli, Leonardo da Vinci műveiből.

Mindenki izgatottan készült a hírességekkel való találkozásra, életnagyságú viaszfiguráikkal való fotózkodásra a Madame Tussauds panoptikumban. Nagyon szép a királyi család hivatalos rezidenciája, a 30 km-re fekvő Windsor. Utunkat William Shakespeare szülővárosában Stratford-upon-Avon-ban folytattuk. Elhajóztunk a Temzén Greenwich-ig, ahol a kezdő délkörre állva egyik lábunkkal keleten a másikkal nyugaton lehettünk egyszerre, megnézhettük a Királyi Obszervatórium óráján a helyi időt.
Rengeteg, felejthetetlen élménnyel megrakodva helyi idő szerint 15.30-kor (otthoni idő szerint 16.30) elindultunk a Csalagút felé, 25 perc alatt megtettük azt, ami idefelé komphajóval két és fél óráig tartott. Meglepetések lapultak mindannyiunk bőröndjében, amit ki-ki kedvére megvásárolhatott az egy hét alatt,  itthon várakozó szeretteinek.

Köszönjük az utazás élményeit!